1002190511 |
Estratègies efectives per fer tutories afectives |
2018-2019 |
Taller. Primària-Secundària |
|
|
|
2/7/2019 - 3/7/2019 (6 hores) de 15:30h a 18:30h |
|
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) |
|
C/ Montalegre, 5 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Ens diu la Neurociència que: “El treball cooperatiu i col•laboració és una de les maneres de treballar que proporciona més plaer social, i en conseqüència que permet assolir els aprenentatges de manera més integrada i eficient” (Bueno, D.2017)
Les dinàmiques de grup han estat les estratègies que ens han permès fer un treball cooperatiu amb els alumnes i millorar les relacions interpersonals i intrapersonals.
Competències que es desenvoluparan:
- Actitud per a la relació interpersonal i la comunicació.
- Ajuda a trobar solucions positives quan hi hagi situacions de conflicte.
- Capacitat de treball en equip.
- Propiciar l’autoestima dels alumnes i destacar els aspectes positius de la seva persona, per millorar-ne la capacitat de relació interpersonal i el rendiment.
- Predisposició a la innovació i el canvi.
- Respecte a la diversitat.
|
| |
Objectius |
Aquest seminari pretén compartir experiències que s'han dut a terme per a fer de l’acció tutorial una eina efectiva per a millorar el clima de l’aula i de retruc millorar l’estudi.
|
| |
Continguts |
Acció tutorial
- Pla d’acció tutorial del centre. El PAT com element dinamitzador, què ha de tenir en compte?
- Funcions del Tutor amb les famílies i els professors. Amb els alumnes ha de tenir present la tutoria individual i la grupal.
- Elaboració del PAT i selecció dels àmbits d’actuació.
- Estratègies de comunicació efectives.
- Etapes per les que passa un grup.
- Rol dels alumnes. Tècnica del cas.
- Estructura formal i estructura real. Sociograma.
Conflictes
- Educació de l’autoestima.
- Acolliment del alumnes. Etapa de descobrir. Dinàmica de grup.
- Estils personals de tutoria. Aspectes positius i negatius.
- Tractament de conflictes.
- Relació amb les famílies
- Dinamitzar la reunió del professorat
|
| |
Avaluació |
Es farà seguiment de l'assistència i control de les tasques encomanades.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al curs (Control de firmes)
|
| |
E-mail |
cuimpb@cuimpb.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
02/07/2019 |
1530 |
1830 |
Sessió 2 |
dimecres |
03/07/2019 |
1530 |
1830 |
|
| |